Logorytmika
Zajęcia logorytmiczne opierają się na ćwiczeniach muzyczno-ruchowych stanowiących podstawę do ćwiczeń słowno-rytmicznych. Metody logorytmiczne wywodzą się z założeń rytmiki Emila Jacques-Dalcroza, których istotą jest ścisły związek ruchu z muzyką oraz z działań pedagogicznych Carla Orffa, opartych na rytmizowanym mówieniu i śpiewie oraz charakterystycznym instrumentarium.
Zadaniem zajęć logorytmicznych jest uwrażliwienie dzieci na cechy akustyczne mowy i zwrócenie uwagi na podobieństwo muzyki i wypowiedzi, czyli: rytm, tempo, wysokość dźwięku, głośność, akcent, frazowanie i artykulację. Efektem tych ćwiczeń jest kształtowanie ruchów całego ciała, które wspierają usprawnianie narządów mowy.
Zajęcia logorytmiczne w BabyCare prowadzi niezwykły muzyk, logorytmik, osoba z intuicją pedagogiczną, Pani Joanna. Pani Joanna jest laureatką wielu polskich konkursów wokalnych, utytułowaną absolwentką prestiżowego Wydziału Piosenki w ZPSM II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie,
Śpiewanki ludowe z solistką Mazowsza
Muzyka, piękne regionalne stroje, chrakterystyczne instrumenty, a przede wszystkim piękno ludzkiego głosu i bogata treść utworów. To wszystko nadaje muzyce ludowej niezwykłej wartości, a w nas budzi podziw i szacunek. Podczas zajęć dzieci stykają się z tradycyją i pięknym śpiewem. Słuchają pieśni regionalnych takich jak "Łowiczanka" czy "Ptaszek", kołysanek, rytmiczanek, odtwarzają je na małych instrumentach, bawią się barwami.
Zajęcia prowadzi Pani Dorota, była solistka Zespołu Pieśni i Tańca Mazowsze. Podczas swojej wieloletniej pracy w zespole poznała mnóstwo utworów ze wszystkich regionów Polski i ze świata. Pani Dorota muzyką ludową zachłysnęła się już w dzieciństwie słuchając piosenek ludowych śpiewanych przez mamę na dobranoc. Pielęgnowała zdolności wokalne w szkołach muzycznych, aby następnie móc występować na największych scenach Polski i świata. Teraz tą pasją chce zarazić także najmłodsze pokolenie.
Umuzykalnienie metodą Gordona
Celem zajęć jest zanurzenie dzieci w „języku” muzyki – nauczyciel śpiewa piosenki w różnych skalach (dur, moll, skale modalne), recytuje tzw. rytmiczanki w różnych metrach (dwudzielne, trójdzielne, mieszane) i zachęca do imitacji prostych motywów. Zajęcia oparte są na Sekwencyjnej Teorii Uczenia się Muzyki stworzonej przez amerykańskiego muzyka i psychologa muzyki Edwina Eliasa Gordona.
Dzieci uczone wg tej teorii uczą się improwizować, czyli swobodnie posługiwać się „językiem” muzyki. Teoria Gordona podkreśla analogię sposobu w jaki dzieci uczą się muzyki do sposobu nauki języka mówionego. Tak jak przy nauce języka dziecko przez pierwszy rok życia słucha i chłonie otaczający je język, zaczyna gaworzyć i mówić pierwsze słowa, tak przy nauce muzyki pierwszy okres nauki polega na słuchaniu muzyki wykonywanej na żywo i obserwowaniu sposobu poruszania się osoby śpiewającej, następnie niedokładnym powtarzaniu prostych motywów melodycznych i rytmicznych oraz naśladowaniu ruchów nauczyciela lub rodzica, aby na koniec być dokładnym w powtarzaniu i dążeniu do zespolenia ich z ruchem.
Na zajęciach panuje atmosfera zabawy – nie zmuszamy dzieci, aby słuchały czy robiły cokolwiek wbrew sobie. Nawet pozornie zajęte swoją aktywnością dziecko słyszy i chłonie muzykę, która je otacza.
Jazzowanki z instrumentami
To zajęcia zaskakujące przyjemną, lecz nie banalną melodią, różnorodnością brzmień i ciekawą dynamiką. Całości dopełnia jazzowa harmonia. Ambitnie, ale nie za trudno. To okazja dla maluchów do obcowania z czymś zupełnie nowym, odkrywanie świata dźwięków, rozbudzanie muzycznej estetyki dzięki utworom takich artystów jak: Frank Sinatra, Nat King Cole czy Louis Armstrong.
W programie zajęć maluchy znajdą wyciszanki, rozrabianki i tańcowanki. Doskonałą zabawę przy tworzeniu instrumentów muzycznych, próbach wydobycia dźwięków z przedmiotów używanych na codzień, manipulowaniu różnymi materiałami i wyrażaniu muzyki jazzowej w działaniach plastycznych.
Jazzowanki to także kontakt z muzyką na żywo, obcowanie z jazzowymi muzykami, poznanie typowych dla tego gatunku muzyki instrumentach: fortepianu, perkusji, trąbki czy saksofonu.